26.2.2022

חגיגות הפוסט ה-100

justin-morgan-VxLhYXuLQN8-unsplash

השבוע פרסמתי את הפוסט ה-101 בבלוג הזה וזה נראה לי זמן טוב לעצור ולעשות קצת סיכומים, להביא קצת מספרים, ולגרד קצת תובנות מכל הכתיבה הזו.

הבלוג נולד אחרי שסגרתי את הבלוג הקודם שנקרא "אמזונה אחת" בפלטפורמת בלוגים ישראבלוג. זו היתה תקופה בה סצנת הבלוגים פרחה והיו לא מעט אתרי בלוגים. אני זוכרת בעיקר את קפה דהמארקר שבינתיים שבק חיים גם. מסתבר שכתיבה היום זה לא סחורה.

אמזונה אחת היה בלוג די פופולרי (יותר מ-100,000 כניסות וכ-150 קוראים קבועים), למרות שהוא לא עסק בשום נושא גס/מלוכלך/רכילותי you name it.. ולמרות שלא פרסמתי את כתובתו ברבים, היה לי קהל קוראים קבוע די גדול, שנבנה על אנשים שנקלעו אליו במקרה ונרשמו או כאלה שקבלו את כתובת הבלוג ממני. 

בישראבלוג נוצרה קהילת בלוגרים חמימה ונחמדה. כשאתר ירד מגדולתו הכותבים התפזרו לכל מיני פלטפורמות אחרות. הקשרים הבסיסיים נשארו וחלקם קיימים עד היום בין חברי הקהילה.

מתי הבלוג נפתח?

פתחתי את הבלוג הזה בפברואר 2018. בחודש הזה מלאו לו 4 שנים.

פרסומים לפי שנים

2018 – 24 פוסטים 
2019 – 17 פוסטים
2020 – 30 פוסטים
2021 – 23 פוסטים
2022 – 8 פוסטים עד כה

מי הוא קהל הקוראים שלי ואיך מגיעים לכאן?

באופן מזוהה רשומים פה 13 קוראים קבועים (מינויים) אבל אני יודעת שיש הרבה יותר, לפי נתונים סטטיסטים שמספק לי google analytics.

חלק מהאנשים מגיעים לפה מקהילת הבלוגים "פרפרים". מרבית הקוראים מגיעים לכאן מההפניות שאני יוצרת בדף הפייסבוק שלי, האחרים מגיעים בגלל התיוגים. יש תיוגים פופולריים יותר ויש פחות

במשך 4 שנים ביקרו בבלוג שלי 29,426 קוראים – ממוצע של 7,357 קוראים בשנה או 613 בחודש.

בחודש פברואר 2022 ביקרו  בבלוג שלי 930 קוראים ובחודש שעבר - 761 קוראים.

מאיפה מגיעים הקוראים?

הרוב הגדול של הקוראים הוא מישראל, אבל מסתבר שקוראים פה אנשים מרחבי העולם. אין לי מושג אם מדובר בקוראים קבועים או מזדמנים. מניחה שמי שיודע לנתח נתונים יוכל למקד גם את זה.

הארצות המזוהות הן: ארצות הברית, קפריסין, גיאורגיה, גרמניה, דנמרק, קנדה, צרפת, יפן, פלשתין, בלגיה, בריטניה, יפן, שבדיה, איחוד האמירויות.
חלק מהמדינות מופיעות באופן קבוע כשאני מפרסמת פוסט, והאחרות – באופן מזדמן..

הנושאים עליהם כתבתי

התיוג מקבץ את הפוסטים לנושאים ויוצר מיון לפי נושאים. אלה הנושאים בהם אני מרבה לעסוק בכתיבה שלי

אתגרים   (16)
גדילה (29)
גילוי עצמי (32)
הסרטן ואני (6)
יוצאת לאור (8)
ימי הקורונה העליזים (11)
להמציא את עצמך מחדש (29)
להקשיב לעצמי (20)
מה שקורה כשאני עובדת (6)
מחשבות שעוברות לי בראש (23)
מסע חדש (28)
משפחתי וחיות אחרות (21)
נסיעה לצפון קוריאה 2018 (11)
נסיעה לקוריץ Korzec  (8)
תשוקה (12)

הנושאים הנקראים ביותר (קישורים ניתן למצוא בצד ימין של הדף)

1.      הנסיעה לצפון קוריאה (11 פוסטים) – 5859 קוראים

2.      ימי הקורונה העליזים  (11 פוסטים) – 1321 קוראים

3.      הסרטן ואני (6 פוסטים) – 953 קוראים

4.      נסיעה לקוריץ אוקראינה (8 פוסטים) – 797 קוראים

5.      יוצאת לאור (8 פוסטים)  - 777 קוראים

6.      מה קורה כשאני עובדת (6 פוסטים) – 585 קוראים

 

הפוסטים הנקראים ביותר (500 קוראים ויותר)

1.      פרק ראשון - 15 ימים בצפון קוריאה – 1421 קוראים

2.      אחותי חיה שרה – ליום השואה – 1371 קוראים

3.      איך מצאתי את עצמי בזמן ששטפתי כלים – 1198 קוראים

4.      מלחמת יום הכיפורים שלי – 1024 קוראים

5.      פרק שני – פיונגיאנג מקום נחמד – 878 קוראים

6.      ספרו לי עוד על אזור הנוחות – 612 קוראים

7.      את כל הפרקים בסדרת צפון קוריאה קראו יותר מ-500 קוראים (11 פרקים)

יש לא מעט פוסטים שנקראו ע"י 200-300 אנשים, ממוצע לפוסט הוא כ-120 קוראים


יש עוד הרבה נתונים אבל נראה לי שאסתפק במה שהבאתי כאן.

אין פואנטה 

16 תגובות:

  1. אז את אמזונה של ישראבלוג? לא ידעתי....... הייתי קוראת אותך בשקיקה במשך תקופה די ארוכה.
    לא קישרתי בכלל. אז עברת מאז הרבה בחיים. מזל טוב לפוסט המאה ושתמשיכי!

    השבמחק
    תשובות
    1. אנחנו אכן מכירות מישראבלוג.
      קראתי אותך שם כשהיית קורדליה ואני קוראת אצלך גם כעת
      תודה שאת ממשיכה ללכת איתי גם עכשו

      מחק
  2. ברכות לרשומה ה-100. המשיכי לכתוב!
    אני הגעתי מקהילת פרפרים...

    השבמחק
    תשובות
    1. מוטי
      חפשתי אם יש לך בלוג. ראיתי שכתבת בשנת 2015.
      תודה שאתה כאן ומגיב למה שאני כותבת

      מחק
    2. יש לי בלוג אבל בוורדפרס ויש לי מתמש בבלוגר... זה מבלבל
      motior.wordpress.com

      מחק
    3. מוטי אתה יכול לעדכן בפרופיל הבלוגגר שלך את כתובת הבלוג שלך בוורדפרס כדי שמי שמנסה למצוא אותך ואת הבלוג שלך יוכל לעשות זאת. אני עשיתי בדיוק את ההיפך עם המשתמש שלי בוורדפרס, וכשאני מגיבה אצלכם ה"וורדפרס-ים" אם נכנסים למשתמש שלי מגיעים לבלוג שלי בבלוגספוט. זה יכול להגדיל לך את תפוצת הקוראים מבין אלה שאתה מגיב אצלם...........😇

      מחק
    4. תודה על העצה. עדכנתי, אבל זה מופיע בתור "דך האינטרנט" שלי ולא בלוג... לא יודע אם זה יעזור

      מחק
    5. תודה על הסיוע

      מחק
  3. איזה כיף שפרסמת את הפוסט הזה בד בבד עם השאלה של השרביט החם מדוע אנחנו כותבים בלוג. לא הכרתי אותך מישראבלוג וחבל שכך אבל שמחה מאד שנתקתי בך כאן ואני קוראת באדיקות כל פוסט שאת מפרסמת.
    הבאת כאן סטטיסטיקה מרשימה, ומעל לכל - הכתיבה שלך אותנטית, מעניינת, ועושה חשק לדעת מה עוד קרה בחייך. כמו ספר טוב שלא רוצה שייגמר, או כמו חברה טובה שאכפת לי ממנה וחשוב לי לדעת מה קורה איתה בחיים. מקווה שתמשיכי כך ואוכל לקרוא אצלך עוד שנים רבות

    השבמחק
    תשובות
    1. אני אוהבת נתונים. יש להם דרך לשקף מידע בצורה מעניינת ולמקד דברים. כבר מזמן רציתי לפרסם פוסט שעוסק במה שעולה מן הנתונים, פוסט ה-100 נראה לי הזדמנות טובה לעשות את זה.
      תודה על המחמאות. אני שמחה שאת כאן ומתחברת לכתיבה שלי ולנושאים שאני מביאה..
      אני אוהבת לכתוב והכתיבה משמשת עבורי גם קצת תרפיה..עוזרת לי להתגבר על הדברים בתקופות קשות.
      תודה שאת כאן

      מחק
  4. אני זוכרת את 'אמזונה אחת'. הרבה זמן עבר מאז...
    בלוגלדת שמח!

    השבמחק
    תשובות
    1. כן.. נפגשנו בישראבלוג
      הרבה זמן עב רמאז, הרבה מים זרמו בירדן והרבה מהפכות בחיים שלי
      תודה לברכות

      מחק
  5. אני הגעתי לכאן דרך הבלוג של מוטי, ואני רואה שיש הרבה נושאים שאני צריכה להשלים :-)

    השבמחק
    תשובות
    1. יופי שבאת.
      מוזמנת לקרוא וגם להישאר
      הצצתי אצלך ונראה ממש מעניין שם.

      מחק
  6. בזמנו קראתי את הבלוג שלך בישראבלוג, עכשיו הבנתי שאת אמזונה. נחמד להיפגש שוב ומזל טוב!

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה יופי לפגוש אותך כאן
      אני עוקבת אחרי הבלוג שלך ואחרי כל מה שעובר עליך
      תודה שבאת

      מחק

זכרונת משביל ישראל

סיום העונה הראשונה 13.6.2009 אתמול חגגנו את סיום העונה הראשונה של שביל ישראל. ואיך מציינים אירוע כזה? בהליכה כמובן. על הבוקר שמנו פעמינו לנק...