18.2.2022

שגרה - פרק רביעי

כל בוקר אני נוסעת לרמב"ם לפגישה בבניין 10.

"מכון קרינה" זה צרוף שפותח את כל שערים ויכול לכל סידורי האבטחה הקפדניים. הדרך מזכרון לחיפה היא כל כך יפה שלא פעם היא משכיחה ממני את הסיבה שבגללה אני נוסעת כל בוקר צפונה. תמיד הפגישה הראשונה היא עם הרכבת האדומה. אני סופרת את הקרונות שלה. כל בוקר הפגישה היא בנקודה אחרת. יאללה תחרות, אני אומרת לעצמי ולוחצת על דוושת הגז כדי להתחרות ברכבת הנוסעת לצידי. חלק מהדרך אנחנו עושות ביחד ומתישהו היא משיגה אותי. המהירות שלי תלויה בכל מה שקורה על הכביש, אצלה אין שום בעיה רק תתנו לה פסים והיא דוהרת קדימה. אני הכי אוהבת את מראה הרכבת החוצה את הכביש על הגשר שליד עתלית. בשלב כלשהו דרכנו נפרדות, כל אחת למשימות שלה.

האכזבה מסידורי החניון ברמב"ם הפכה אותי ליצירתית. שילבתי את הטיול לרמב"ם עם הליכת הבוקר וככה אני מגלה מקומות חדשים והתרחשויות חדשות באזור, כל פעם מוצאת סבוב אחר שיוביל אותי אל היעד שלי.

והנה הרכבת.. שוב אנחנו נפגשות כשהפעם היא נוסעת ואני הולכת. אנחנו מתחרות על המחסום, מי יעבור קודם. האם אצליח לעבור לפני שהמחסום ירד או שהמחסום יקדים אותי ויאלץ אותי לעצור ולחכות. כשהמחסום יורד אני מתקדמת קצת כדי לצלם ואז הנהג צופר.. אני צוחקת.

בכניסה לרמב"ם יש כמה בניינים מדהימים ביופים שממש גורמים לי לרצות להתעניין בהם לעומק.  אני מנסה את כל הכניסות. כל כניסה והיופי שלה, זו מכיוון בת גלים נושקת לנוף העירוני והאחרת מכיוון החוף השקט מגלה את יפי הים המשתנה בכל יום.

בבנין 10 אני פוגשת את הדיל שבאה מנצרת ואת עינב מהקריות ואת שרה מעפולה וגם את הסבתא מנהריה שבאה בכל בוקר עם הנכד שלה שכל הזמן נותן לה עצות. היום זה היום האחרון שלה כאן ואי אפשר להחמיץ את שמחת היום האחרון כאן. בלי שנתכנן הפכנו חברות. אנחנו מתייעצות לאן צריך לפנות ועם מי להיות בקשר, איזה קרם מומלץ למרוח כדי להקטין את השפעת ההקרנות, משוות בין הרופאים המטפלים, מחליפות מתכונים, לפעמים האחות מסתובבת בינינו ומתעניינת, עד שהרמקול קורא בשמי.

בדרך חזרה לאוטו אני חושבת על מה שהפך להיות היומיום שלי עכשו וכמה מהר עברתי ממצב שהכל היה מאיים ומפחיד ורחוק לשגרה נחמדה שאפשר להנות ממנה.. בדרך חזרה אני נוסעת לאורך הים. הים מלא התרחשויות. כל בוקר אני פוגשת ים אחר, פעם סוער וגבה גלים וביום אחר רגוע ומזמין. אני נזכרת בגעגועים בימים של הקיאקים ותוהה מתי אחזור לים.. אני ממש מתגעגעת.

הורדתי הילוך בכל מה שקשור להרבה דברים. ההשפעה ניכרת בכל מה שאני עושה בתקופה האחרונה. אני מקשיבה לעצמי. קוראת לא מעט. בודקת. לומדת את הדברים ומסתגלת לשינויים.

ניקיון הבית קבל פרופורציות. אני מורידה אבק במידת הצורך, לוקחת זמן לצייר, לכתוב, לבקר חברות, לקרוא, לבשל מה שבא לי, להשקות את העציצים ולארח את הכלב של הילד שלי שמוציא אותי לטיולים בחוץ שלוש פעמים ביום. חובה.

אני נהנית מהקצב החדש וחושבת שאף אחד לא יזכור כמה חשבונות שילמתי ואם הבית שלי נקי ואפילו לא כמה אבק הורדתי אבל את רגעי הכיף שאני עושה ביחד איתם ואת הצחוק המתגלגל ואת השטויות שעשינו ואת הטיול שבו טבענו בבוץ ואת קטיף התותים, בטוח שלא ישכחו. ואני לא אשכח את זה שהקטן בן החמש ביקש שאשאר אצלם בלילה והזמין אותי לישון על מיטת החברים שלו.

הפרקים הקודמים:

גם אני בסטטיסטיקה

פרק ראשון - לישון עם האויב

פרק שני - סדקים

פרק שלישי - אני הופכת לאשה מדליקה


8 תגובות:

  1. גיסתי עברה לפני שנה וחצי את אותו תהליך / מסלול שאת עוברת עכשיו ובכל זאת מה שאת מתארת נשמע אחר וייחודי לך. איכשהו מתוך הקושי והפחד והכאב את מצליחה למצוא יופי והרפתקה וחברות ואהבה וחמלה עצמית וזה ממש מרגש ומחמם את הלב. מאחלת רק טוב ובריאות ושמחה עם החיים. ושתוכלי לחזור במהרה גם לקיאקים וגם לכל שאר הפעילויות שתרצי לעשות

    השבמחק
    תשובות
    1. ככה אני. רואה בכל קושי את ההזדמנות.
      לימדתי את עצמי לראות את החיובי בכל דבר, גם כשהוא נראה ממש גרוע.
      הגישה הזו עוזרת לי מאד.
      ולא שאין לי רגעים של חולשה. אלה קיימים ואני נותנת להם את המקום המתאים,
      ויחד עם הקושי, אני כבר מבינה שעוד קצת ואני מקבלת את החיים שלי בחזרה ואין מאושרת ממני

      מחק
  2. כשיש משהו שעוצר לנו את החיים לפעמים זה גורם לנו לראות דברים שבדר"כ פחות היינו שמים לב אליהם.
    זה גם מחייב אותנו לתת קצת יותר תשומת לב לעצמינו.
    שכחנו שקצב החיים המהיר הזה, הוא בכלל לא טבעי לנו כבני אדם.
    פתאום הדברים הקטנים האלה, עושים לנו כל כך טוב בלב כשאנחנו רואים אותם
    (לפחות נשמע שיחסית פסטורלי שם ברמב"ם).

    השבמחק
    תשובות
    1. את כל כך צודקת..
      אנחנו בדרך כלל לא עוצרים כדי להתבונן במה שקורה לנו אבל כשמשהו מאלץ אותנו לעצור, זו ממש הזדמנות שכדאי לתפוס אותה ב-2 ידיים..
      וזה בדיוק מה שקרה לי בתקופה הזו.. רמב"ם בשבילי זו רק תפאורה למה שקורה לי ולךמה שאני עוברת בפנים עם עצמי
      תודה שהארת לי את זה

      מחק
  3. כתבת יפה
    החלמה מלאה ומהירה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה מוטי..
      אני עובדת על זה במרץ

      מחק
  4. בת זוגי עברה את זה במרכז הארץ.
    גם היא קיבלה פרופוטרציות חדשות על החיים יחד עם חרדה איומה מכל כאב בגוף. :-)

    השבמחק
  5. כמה טוב שאת מצליחה לראות את יפי הנוף ולהעריך את הרגעים היפים. כפי שכתבת, 'שגרה נחמדה שאפשר ליהנות ממנה'.
    וההזמנה של הקטן בן החמש כל כך משמחת ומרגשת.
    רפואה שלמה!

    השבמחק

שוב פסח

חמש בבוקר אני ערה במיטה פסח מתקרב. צפים אצלי הימים של ההלם והבור השחור שאליו נפלתי. אז לא ידעתי כלום. מהמקום ההוא החלטתי שנחגוג פסח אח...