8.4.2024

כל אישה צריכה נשים חברות


פעם בשבוע אנחנו נפגשות לקפה ונשנושים, בכל פעם במקום אחר, לפי הצעת זו שמזמינה ושוקעות בשיחות על כל הבלי העולם. זה מעגל של חברות. לא פרלמנט. חבורה של נשים בלי פוזה. השבוע אספתי את כל התמונות שצילמנו עצמנו בהזדמנויות שונות כשנפגשנו. "לפי התמונות" כותבת אחת "נראה שאנחנו עושות חיים משוגעים" אחרת כתבה ש"אנחנו כל הזמן אוכלות". מה שנכון - נכון

לחברה שדברתי איתה הבוקר בטלפון אמרתי שלכל אישה צריכות להיות חברות נשים, בנוסף לכל המעגלים החברתיים, חברות כאלה שהיא חשה כלפיהן אהבה והערכה, והן כלפיה כמובן. זה פשוט עושה את החיים איכותיים יותר, עמוקים יותר ומוגנים יותר וגם בריאים יותר. ידידים.ות זה טוב וחשוב אבל זו לא חברות של נשים.

על מה אנחנו מדברות? אנחנו מדברות על הילדים והנכדים, על מחלות ומוגבלויות, על אהבות וגעגועים, על התנדבויות ועל עשיה לקהילה. אנחנו לא מתכחשות לכלום ובטח לא לגיל, וגם הטיפוח פנים רבות לו. מתעניינות בהזרקות "חבל על הכסף", אחת צובעת שער ואחרת עם רעמה לבנה, אחת עושה פילאטיס ואחת מטיילת בין הילדים והנכדים, רובן נשואות בפעם הראשונה או השניה, ואני שומעת מתפעלת ולומדת.

לפעמים מישהי זורקת איזה הערה מקרית, בלי שום כוונה מיוחדת, וההערה הזו נופלת על קרקע נכונה ונובטת וצומחת.

רוב מערכות היחסים שאני מכירה הן אינסטרומנטליות: אני נותנת משהו ותמורת זה מקבלת בחזרה. ביחסים כאלה אני לא יכולה להביא את כולי. אני לא יכולה לדבר על מה שמשמח אותי או לחילופין מטריד אותי, הילדות שלי לא מעניינת את מי שאני נפגשת איתו, וגם לא מה היו היחסים שלי עם הורי או עם ילדי. רק החלקים שרלוונטיים למה קשור לשיחה עכשיו הם המעניינים והם שבאים לידי ביטוי. רק חלק קטן ממי שאני נמצא ביחסים האלה, בד"כ זה הראש.. לפעמים גם הבטן משתתפת.

במפגש עם חברות נשים זה אחרת. לא פעם אני מרגישה ששם אני יכולה להביא את כולי, להגיע במלואי ולהתקבל בברכה. אני יכולה לבוא לשם שמחה ועליזה וגם עייפה ומוטרדת ותמיד תהיה מי שתשאל ומי שתטה אוזן ורק תקשיב ומי שתתן חיבוק ותחושה שאני לא לבד. תמיד ישנה ההתעניינות שמעבר לקונקרטי וזה מה שמרחיב ומגדיל את מה שיש בינינו. אנחנו שותפות גם לשמחות וגם לכאבים.

בתקופות שקשה לי לנשום בגלל דברים שעוברים עלי, יש לחבורה הזו הכוח לעזור לי לאסוף את עצמי שוב ולעזור לי לחזור ולנשום מחדש. חנה קוראת לנו "פיקוד העורף שלי". היא אומרת שאנחנו עוזרות לה לעבור את התקופה הלא פשוטה שהיא עוברת עכשיו. אני יודעת שזה ככה. חברות כזו היא חברות שווה כי היא לא רק מקום של בילויים היא מקום של חיבוק ושל תמיכה וזה משהו שנותן הרבה כוח.

כשעזבתי את הבית השארתי מאחורי גם את מעגלי החברות שהיו לי במקום שבו גרתי הרבה שנים. עם חלק מהחברות אני שומרת על קשרים כל הזמן אבל המעגלים האלה של המפגשים הקטנים, הקפיצה לקפה, המפגשים במרכז המסחרי, החוגים שהלכנו אליהם ביחד – כל זה נשאר מאחורי. הפגישות הפכו להיות שיחות טלפון או כאלה שקובעים ביומן להפגש. זה טוב אבל זה משהו אחר.

היכולת להתערות במקום החדש ולהרגיש שייכת – קשורה למעגלים החברים החדשים שיצרתי לי. בחלק הזה אני מרגישה שקרו לי דברים נהדרים. ובכל יום אני מתעוררת בתחושה של הכרת תודה גדולה.. שכל מה שקרה לי זה ממש לא מובן מאליו.

9 תגובות:

  1. נראה לי שגם אני צריך חברות שכאלה...

    השבמחק
    תשובות
    1. מומלץ מאד ושונה מאד מחברות שבין גברים

      מחק
  2. אנונימי8.4.2024, 22:52

    יקרה את ממש צודקת וזה מה שיםה בחברות הזאת שאנחנו יכולות לשים את הכל על השולחן" ותמיד תהיה אוזן קשבת והכלה למה שעולה . זאת חברות ללא תנאי !
    וזה בדיוק פיקוד העורף

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה מרגשת את. ומרגש להיות פיקוד העורף שלך.

      מחק
    2. אסתי עיני הולנד9.4.2024, 14:32

      גם לי יש קבוצה נהדרת של חברות שנפגשות רק בשביל הכיף של הביחד.
      זה התחיל מקבוצת הטלווייזיה שהיינו נפגשים מדי שבועיים להכנת המגזין המשוותף. כשהקבוצה התפרקה הרגשנו צורך להמשיך להפגש גם בלי מטרה ספציפית. מעניין שהיה גם גבר אחד בקבוצה ונשאלה השאלה האם להזמין אותו לפגישות שלנו. אחת הייתה בעד וכל השאר ואני ביניהן אמרנו שזה אחרת כשיש גבר והשיח הזה הכיפי של נשים לא יוכל להתקיים עם גבר. סיכמנו שרק מידי פעם נזמין אותו וזה באמת אחרת… הוא גרר את השיחה לפוליטיקה והיה מוכרח להגיד מה הוא חושב….

      מחק
  3. אנונימי9.4.2024, 0:10

    זכית

    השבמחק
  4. ללא ספק. אני זכיתי בגדול

    השבמחק
  5. ממש הדהדת את התחושות שלי מהמפגשים עם חברותי מהצבא 'קלי' ו'שני'. אנחנו לא נפגשות לעיתים מספיק קרובות, החיים וזה...., אבל כל מפגש כזה הוא כל כך אמיתי ונינוח ומטעין לשלושתנו את ה"סוללות"....

    השבמחק
  6. אין לי מושג על מה את מספרת, באמת. מעולם לא הייתי בפרלמנט של גברים או נפגשתי באופן קבוע עם קבוצה של גברים. נשים אני אוהב, אבל לא מכיר סיטואציות כאלה, אולי בת זוגי מכירה.
    תודה לך.

    השבמחק

שוב פסח

חמש בבוקר אני ערה במיטה פסח מתקרב. צפים אצלי הימים של ההלם והבור השחור שאליו נפלתי. אז לא ידעתי כלום. מהמקום ההוא החלטתי שנחגוג פסח אח...