19.4.2024

שוב פסח


חמש בבוקר אני ערה במיטה

פסח מתקרב.

צפים אצלי הימים של ההלם והבור השחור שאליו נפלתי. אז לא ידעתי כלום.

מהמקום ההוא החלטתי שנחגוג פסח אחרון של רק אנחנו בבית, לסגור ביחד את הפרק הזה ולהפרד. פעם אחרונה בהרכב הזה.

בבוקר שלמחרת פתחתי את כל הארונות ואמרתם להם שיקחו מה שהם רוצים.

לרגע הרגשתי צביטה בלב.. נזכרתי שככה עשינו כשפרקנו את הבית של אמא. הוצאנו החוצה את כל מה שהיה בארונות ואמרנו לכל הנכדים לבוא ולקחת מה שהם רוצים. אצל אמא זה היה אחרי שנפטרה. פה אנחנו מפרקים באמצע החיים. בהתחלה זה היה מהוסס משהו ועצוב אבל כשהכלים התחילו להציף כל מיני זכרונות האווירה הפכה לאט לאט לפחות כבדה ואפילו למשעשעת. כלים וקופסאות שלא פתחתי מימי הרילוקשיין קבלו הזדמנות לחיים חדשים בבתים של אחרים.

אז עוד לא ידעתי שאני עוברת מחיים של חוסר דאגה ורווחה לחיים של חישובים וסדרי עדיפויות ועם הידיעה שזה מה שיש ועם זה צריך לחיות.

זה לא קשור רק לכסף, זה קשור לידיעה שלא הבנתי אז את משמעות השינוי ואת זה שאני צריכה להמציא את עצמי מחדש ושכל מה שידעתי עד אז על משפחה, הכל ישתנה. הכל יהיה כאוס אחד גדול.

תמיד אהבתי את החגים ואת ההתכנסויות המשפחתיות ותמיד סרבתי לנסוע לחופשות בחגים. ההתכנסות המשפחתית בחגים היתה חשובה לי ודבקתי בה.

ויום אחד כל זה השתנה.
הפסחים והחגים הבאים יעברו עלי בבלבול אחד גדול.

כבר אין שנה שנה

כבר לא עושים שנה עם המשפחה שלי ושנה עם המשפחה שלו.

ועברו עלי תקופות.. עומס בלתי רגיל של אתגרים. התמודדויות עם מצבים שלא הכרתי. תקופות של עצב עמוק דווקא כשהרוב בעצם בסדר. דווקא כשהתמודדתי בצורה ממש נהדרת עם כל מה שנקרה בדרכי וגיליתי שאני אלופה בפתרון בעיות ושום דבר לא גדול עלי באמת, העצב המשיך לשכון בתוכי וזה כאב ממש..

בתקופות של חגים הייתי בקושי גדול.

כשאני קוראת את מה שכתבתי בתקופה הזו אני רואה את הדרך שעשיתי.

התמודדתי עם מצבים חדשים ועם כל הרגשות שצפו אצלי כשאני נוכחת בחיים שלי. הישרתי מבט אל כל מה שעבר עלי ולא התחמקתי מכלום. זה מה שבנה אותי מבפנים.

אני מודה שזה לא היה קל.

הייתי צריכה להבין שצריך לשחרר. להיות יצירתית. להגיד לעצמי שלא חייבים לעשות את הדברים כמו שעשינו כל השנים. ואפשר להמציא משהו חדש שיגרום אושר לא פחות ממה שהיה פעם.

הרשיתי לעצמי להיות האמא הזו שמרשה לעצמה, שמפרגנת לעצמה, שהיא נדיבה לעצמה ולהחליט שאיפה שלא מתאים לי – לשם אני לא הולכת.

שחררתי גם את עצמי וגם את הילדים שלי. שכל אחד יעשה מה שנוח לו ומתאים לו, בלי קשר אלי.

המזל שלי הוא שאני לא בנאדם של "חייבים" ואני לא עושה עניינים מכל מיני התחייבויות.

אני מזכירה לעצמי כל הזמן שאפשר להפרד ממה שהיה פעם, שאני צריכה להמציא את עצמי מחדש כי עכשו זה יהיה ככה שנה שנה. שאצטרך לבחור כל פעם לאן ללכת בשנה הזו. ואני צריכה לפרגן לעצמי וללכת רק לאן שאני רוצה. וגם אם זה אומר שלא אלך בכלל. לשום מקום.

אני מרשה לעצמי להיות האמא הזו שמרשה לעצמה, שנדיבה לעצמה שמפרגנת לעצמה.

זה מגיע לי. באמת.

 

10 תגובות:

  1. אנונימי20.4.2024, 8:45

    תודה יקרה על מילותיך, אני בדיוק במצב הזה ואת מחזקת אותי. חיבוק🤗🧡

    השבמחק
    תשובות
    1. חיבוק בחזרה ממני. שמחה שהמילים שלי פגשו אותך במקום שנכון לך. תני לעצמך זמן.. דברים יסתדרו לטובה

      מחק
  2. יישר כח. יש מצבים שהחיים מביאים וצריך לשחרר ולדעת לעשות רק את מה שמתאים. מחזקת אותך

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על המילים החמות.
      החיים מלמדים שאין ברירה וצריך לשחרר. ואיזו הקלה ברגע ששחררתי... ..

      מחק
  3. זה בהחלט לא פשוט ושוב אני אומר שכל הכבוד לך

    השבמחק
    תשובות
    1. פשוט זה לא.. אבל החיים יש להם כוח.. הם מאלצים לזוז קדימה ולא להתקע במה שהיה..
      בעיקר היה חשוב לי לקבל את ההחלטות עבור עצמי ולא להגיע למצב שהחיים יחליטו בשבילי..
      במבט לאחור - עשיתי חתיכת דרך...

      מחק
  4. אסתי הולנד עיני21.4.2024, 18:54

    זה לא קל, במיוחד בחגים.
    אני זוכרת שעברתי תקופה דומה. אז כל הכבוד לך על ההתייחסות שלך ואני מאחלת לך שתיהני מכל מה שאת עושה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תקופת החגים מעצימה את הכל: את הלבד, את השינוי המשפחתי, את זה שמה שהיה כבר לא יהיה.. הכל עולה.. אבל אני חייבת לציין שזה הולך ומשתפר.. ונעשה יותר טוב עם הזמן

      מחק
  5. החגים הם התקופה הכי קשה מהבחינה הזאת. גם חברתי 'מחברת' מאד סובלת בימים האלה. אבל את יכולה בהחלט להיות גאה בעצמך על ההתמודדות ועל התהליכים שעברת ואת כל הזמן עוברת. וכיף שלמדת להיות נדיבה לעצמך. קשה לי בימים אלה לומר חג שמח אבל מאחלת רוגע ושלווה כמה שאפשר.

    השבמחק
    תשובות
    1. כו.. בחגים זה הכי לא פשוט.. ומכיוון שכך, אני מחפשת דרכים יותר אפקטיביות איך להתמודד עם התקופה הזו וחייבת לציין שמחג לחג זה משתפר.. ובכללי יכולה לציין שאני נהנית מכל מה שמזמנת לי המציאות החדשה

      מחק

החיפוש אחר האושר ב-3 פרקים

  פרק ראשון: "הדברים הגדולים" אני מתבוננת על האנשים שסביבי, מזהה את המוקמות של חוסר השקט אצל אלה שמחפשים כל הזמן ריגושים, אלה שנ...