22.1.2022

חלון הזדמנויות

חלון הזדמנויות קטן. זה כל מה שהייתי צריכה בתקופות של חשיכה וחוסר אונים. משהו קטן, מרומז, שיראה לי שיש מעבר לדברים. שלא הכל גרוע והטוב עוד לפני.

כשהייתי בזוגיות ראיתי את העולם בצורה אחרת. היו ימים נפלאים ומצחיקים ומאושרים באותה הזוגיות אבל היו גם ימים אחרים שבהם ידעתי שזו לא אני באמת, זו לא אני על כל הרבדים שלי. כשהחלטתי שאני לא רוצה להיות יותר במקום הזה, חלחלה בי ההכרה שמגיע הרגע בו צריך לקחת נשימה עמוקה ולהמשיך קדימה. צעד כזה הוא אף פעם לא קל וזה תמיד עצוב. גם אם הפרידה נעשתה ממקום שקול, היא כמו מוות. פשוטו כמשמעו.

חששתי מהמון דברים, היו לי הרבה לילות של שבר, בכי, פחד וחרדות אין סוף. לא ידעתי לקראת מה אני הולכת ומה יביא לי העתיד. גם כשנפרדתי מאנשים אהובים שהכרתי בדרך וממקומות שהיו לי בית שני הייתי נחושה להתחיל להביט אל מה שנמצא מעבר להר.

ואחרי שהבנתי שנשארתי לבד, המחשבות היו מגיחות אלי ללא הרף וגורמות לי לשכוח את כל הדברים שלא היו נכונים לי, וכמו היו אומרות לי "ככה עדיף? היה לך הכל וויתרת" ואז מתחילה לדהור רכבת בראש, רכבת עמוסת שאלות מיותרות וטיפשיות כל כך. עד שאמרתי לעצמי סטופ. מספיק עם ההתקרבנות הזו.

******

עכשו אני במקום אחר. חלון ההזדמנויות הקטן שחלמתי עליו הוא כאן עכשו ואני רוצה למקסם אותו במלואו. אני כבר לא רוצה להיות יעילה ופרודוקטיבית כל דקה, כפי שהייתי קודם. לא רוצה לבצע המון סידורים בו-זמנית, או ללכת לכמה אירועים במקביל כדי לא לפספס או לא להעליב.. לא רוצה חוויות חד פעמיות, עמוסות אטרקציות ובלתי נשכחות..

אני מסתכלת אחרת על הזמן שלי ורואה הזדמנות להורדת הילוך, הורדת מתחים ומנוחה. הפסקתי למדוד את הזמן הפנוי שלי בכמות משימות שבצעתי או בכמות היעדים שרשמתי לי להשיג. אני מעדיפה לקבוע סדרי עדיפויות ואומרת לעצמי שאני לא נדרשת להשיג הכל, ואם צריך אני מוותרת מראש. אני לא רוצה למקסם את הזמן. אני רוצה למקסם את רמת האושר שלי ולכן אני בוחרת פעילויות שגורמות לי הנאה, מתנסה בדברים שאף פעם לא עשיתי, מגלה מחדש יכולות שמזמן לא השתמשתי בהן ומבלה עם אנשים שנעים לי בחברתם. את שאר הדברים אני שמה תחת הרשימה "מה לא לעשות בזמני הפנוי".

מה שחדש זה שאני אומרת לעצמי שממש בסדר פשוט לא לעשות כלום. הבוקר כשהתעוררתי בשעה מוקדמת לא מיהרתי לצאת מהמיטה החמה ושעה ארוכה נהניתי מקריאה בספר שאני שקועה בתוכו.. בעבר הצורך להספיק עוד ועוד היה דוחף אותי החוצה. עכשו אני נהנית מזה שלא צריך להספיק כלום ומה שלא עשיתי היום אוכל לעשות גם מחר..

"עלי להיות השינוי שאני רוצה לחולל", אמר פעם מהטמה גנדי (בפראפראזה) וזה מה שאני אומרת לעצמי כל הזמן. אני מרגישה שנפלה בידי ההזדמנות לחשב את מסלול חיי מחדש, אני מתמקדת בדברים קטנים, מסתכלת על החצי המלא של הכוס ופשוט נהנית.

מי היה מאמין שהייתי צריכה לעבור חיים שלמים כדי לחוות אושר קטן כזה.




 

16 תגובות:

  1. ההנאה שבאיטיות...
    בהצלחה!

    השבמחק
    תשובות
    1. מסתבר שצריך ללמוד לחיות ככה. בשביל מי שחיה בקצב טורבו זה לא כל כך פשוט לאמץ סגנון חיים כזה
      אני לומדת ומגלה שאפשר להנות מזה
      תודה

      מחק
  2. גילית את עצמך יהודית, פגשת את עצמך מחדש, הכרת את עצמך מקרוב כפי שלא התאפשר לך אולי להכיר קודם. עברת דברים מדהימים טובים ודברים משמעותיים פחות טובים, ויצאת מהצד השני קרובה יותר לעצמך. זה מרגש ומפעים. מאחלת לך תמיד לבחור בך, בכל רגע. וכל השאר יסתדר מעצמו.

    השבמחק
    תשובות
    1. הדברים שכתבת כל כך נוגעים בי.
      בתקופה הזו למדתי המון דברים על עצמי. רציתי לדעת מי הייתי קודם ומי אני עכשו.
      אני נמצאת היום במקום אחר. טוב יותר מבחינתי. זה מאד מרגש
      ובניגוד לעבר, עכשו אני זוכרת כל הזמן לבחור בעצמי
      וכל השאר מסתדר ... כמו שאמרת
      תודה שוב

      מחק
  3. באמת חבל שצריך לעבור הרבה כדי להבין ממה אנחנו נהנים ושאנחונ יכולים לעשות זאת... אבל טוב שהגעת לזה

    השבמחק
    תשובות
    1. למדתי שלא פעם אין ברירה וצריך ללכת עד הקצה כדי לחזור לאמצע..
      האמצע הזה שהגעתי אליו מלא בתובנות חשובות בשבילי

      מחק
  4. אני מזדהה אתך בקטע של הצורך להספיק למול השלווה כשלא חייבים להספיק. כשיצאתי לגמלאות חששתי מהזמן הפנוי ומלאתי אותו בקורסים ופעילויות מדי יום. עכשיו נרגעתי ואני נהנית לקום בבוקר כשאין שום תכנית ולהחליט בו ברגע מה בא לי לעשות עכשיו.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני ממש נרגעתי מזה, מהצורך להספיק הכל ולהיות סופרוומן.. בהתחלה זה לווה ברגשות אשמה. זה לקח קצת זמן אבל גם פה למדתי לשחרר..
      אני מאד אוהבת את זה ונהנית מכל רגע

      מחק
  5. כמה עוצמה פנימית נדרשת
    כמה כנות אישית פנימית מדוייקת נדרשת
    למהלך כה משמעותי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה.. אני מבינה את מה שכתבת.. ושמחה שככה זה נראה למי שרואה את זה מבחוץ..

      מחק
  6. לאחר שנים רבות בהן כוסתה הדמותך ברוודים של אבק, במשקעים מכבידים וקובלים, באילוצים וצלקות, כוויות וחטוטרות....נראה כאילו החלטת יום אחד, להחליף את תמונת תעודת הזהות שלך. את מתבוננת בה ומגלה פנים חדשים,מופתעת כמעה, ולומדת להתידד איתה.הלב מתרחב והיום מקבל משמעות אחרת

    השבמחק
    תשובות
    1. אני עכשו בשלב של ניעור האבק וכל מה ששקע בתוכי מכל מיני פינות..
      אוהבת את מה שתארת.
      אני מתחברת יותר טוב לדמות החדשה שלי ופחות לזו הקודמת
      והלב מתרחב ממש
      תודה אחי

      מחק
    2. עבורי את השראה ענקית לאישה שהעזה לעזוב את הכל ובחרה בעצמה,עם כל הכאב והקשיים שבדרך.לחיות מתוך בחירה ולא מתוך אנרציה ו'צריך'.פוגשים את כל צבעי הרגשות במלוא חיותן לטוב ולפחות נעים.בחרת בחיים.

      מחק
    3. תודה רונית. ממש התרגשתי לקרוא את תגובתך

      מחק
  7. אהבתי מאוד מאוד!
    שמח שאת מאטה קצת ונהנית מהדברים הקטנים שהם לפעמים גם החשובים .חיבוק.

    השבמחק
    תשובות
    1. הדברים הקטנים הם הכי חשובים כנראה
      אהבתי את החיבוק

      מחק

כל אישה צריכה נשים חברות

פעם בשבוע אנחנו נפגשות לקפה ונשנושים, בכל פעם במקום אחר, לפי הצעת זו שמזמינה ושוקעות בשיחות על כל הבלי העולם. זה מעגל של חברות. לא פרלמנט. ח...