היום סיימתי
את היום ה-17 להשתתפותי בפרויקט המאתגר הזה,
היום
ה-11 וה-12 היו ימים של מיון צעצועים. נפטרתי מכל הצעצועים של גילאי 0-2,
את היום
ה-13 ביליתי בספריה שלי ונפרדתי משלושה עשר ספרים
היום
ה-14 הוקדש למצעים מכל הסוגים, מגבות והבגדים שאני ישנה איתם
בימים ה-15,
ה-16 וה-17 חזרתי שוב לארון הבגדים והפעם מיינתי חולצות קיץ וחורף, בגדי ספורט ושאר
ירקות,
היום
הבא יוקדש לצעיפים. ואני כבר מתכננת במשך הימים הבאים לבקר במקומות שמזמן לא חפרתי בהם לעומק.
בשבוע
הזה נפרדתי בסך הכל מ-98 פריטים. עיגלתי ל-100 כדי שיראה יותר יפה.
יש לי לא
מעט תובנות מהשבוע הזה.
·
לא פשוט לעמוד במחויבות יומיומית כזו לאורך זמן.
החשק להתחמק מהמשימה הזו הוא גדול. אחרי הכל רק אני יודעת אם עשיתי את זה או לא.
ולכן אני משתמשת בכל מיני אמצעים כדי לגייס את עצמי לעמוד במחויבות הזו.
דרך אחת לגייס את עצמי היא ע"י הכתיבה כאן. אם אני כותבת אז אני מתחייבת.
אני גם מנהלת רשימה מה עשיתי בכל יום. הדף הזה תלוי לנגד עיני במקום מרכזי בבית.
יש לדף שתי מטרות: האחת – לראות מה כבר עשיתי. ועשיתי לא מעט; והשנייה - לרשום מה שאני עושה בכל יום. מכיוון שלא נעים
לעבור ליד הדף ולראות שלא השלמתי את המשימה, אז אני עושה..
·
הכמויות... להיפרד מכל כך הרבה חפצים כל יום זה
ממש לא פשוט. זה ממש לא "לקחת ולזרוק". יש משהו רגשי בלהיפרד, ככה אני
מרגישה לגבי חלק מן החפצים.. ואני לא כל כך טובה בזה. אבל אני לומדת
·
מה שמדהים אותי זה שהארון לא נראה הרבה יותר ריק
בהשוואה למה שהיה קודם. ברור לי שגם אחרי שאני ממיינת יישאר עוד מה לזרוק..
·
לאן הולך כל מה שמיינתי?
את צעצועים מסרתי לחברה, הבגדים ילכו לויצ"ו, אבל מה עושים עם הספרים, הנעליים,
ועוד.. הפינוי והשינוע של כל השקיות האלה זה משהו שצריך לתכנן אותו. משהו שלא
חשבתי עליו מראש, כשהתחלתי את השתתפותי בפרויקט.
·
הימים עם המספרים הגדולים (מ-15 עד 30) הם הרבה
יותר מורכבים ממה שחשבתי..
·
אין על התענוג לראות את מדפי הארון המרווחים והמסודרים
וכמה נעים לדפדף בקלות בין הקולבים ולפגוש בגדים שלא ראיתי מזמן. וגם זה הפך להיות
קריטריון למיון: אם לא נפגשנו אז יותר קל להפרד..
נחמדות
היו התגובות של מי שקרא ואהב את הרעיון.. קבלתי לא מעט מסרונים מאנשים שנדלקו על
הרעיון והחליטו להתנסות. שיתוף של אנשים אחרים זה דבר טוב ויש בזה פוטנציאל ליצור מחויבות
לביצוע.
וזה ממש שמח אותי