19.3.2019

יום אחד גם אני אהיה כמו הבמבוק


worms eye view of green leafed tree forest during daytime

ההזמנה שהגיעה במייל הגדירה את הנושא שעליו נכתוב לקראת המפגש החברתי הקרוב: הכן עצמך לפנסיה... יציאה לגמלאות?!
אני שוברת את הראש. איך אני ממציאה את עצמי מחדש? אני מנסה לפנטז ולהעלות רעיונות. זה נשמע אופטימי, אפילו עליז, להמציא משהו זה הרי נורא יצירתי אבל האמת היא שזה בעיקר מפחיד.
ראשית, משום שאף פעם לא המצאתי את עצמי קודם לכן. בדרך כלל סתם נהייתי. "זרמתי" עם הדברים, כמו שאומרים. והנה עכשיו מבקשים ממני לפנטז על מה שיקרה לי ביום שאצא לפנסיה, וכל כמה שאני מפנטזת זה לא עובד. פתאום המקום הזה שבו אני נמצאת היום נראה כל כך חמים וטוב.. ואני הרי יכולה למשוך את הדברים לפחות עוד כמה שנים אז למה כדאי למהר? אני מסתכלת על חברותי שפרשו לפנסיה ולא ראיתי ניסים ונפלאות של כאלה שהמציאו עצמם מחדש.
מי אמר שאחרי שכשיוצאים לפנסיה צריך "להמציא את עצמך מחדש"? זה נראה לי בדיוק המקום שבו לא צריך להמציא כלום. אחרי שנים של ריצות ועבודה מסביב לשעון וגידול ילדים, מה רע בקצת לנוח ולא להמציא כלום? המילים האלה "להמציא עצמך מחדש"..  ממש עושה לי פריחה רק לחשוב על זה. כאילו שאנחנו חיים בעולם שבו פרושות לרגליך כל האפשרויות כולן, ורק צריך להושיט את היד ולגעת בהן.
שכאילו היציאה לפנסיה תביא אותי למצב של מרחפת בין לבין, בין כל האפשרויות שאפשר לנחות עליהן, ואז אחליט על מה לנחות ולהמציא את עצמי מחדש.
לו היה לי שקל על כל אדם שסיפר לי על רעיון טוב שיש לו לספר, לתסריט, לסטארט- אפ, לעמותה, למוצר, לשיר, לסיטואציה, ללימודים לדוקטורט, ל"אני הולכת לפתוח מסעדה", אני אעשה חוגים להורים, ייעוץ לעסקים  שיעשה אחרי שיפרוש..
אלא שבדיוק במקום הזה יש את העניין הפעוט הזה של המציאותיות.

אולי במקום להמציא את עצמי מחדש, אפשר שאתאים את עצמי הישנה למציאות שתבוא עלי. אפשר שאפרד מהפנטזיה, אשאיר מאחור את העבר והניסיון והידע ואולי גם את הציפיות, וכך, קלת רגליים אצעד אל העתיד. אל העתיד, בעיקר אל החלקים הזרים והחדשים שבו, בעיקר אליהם, לשם רצוי לבוא קשובה למציאות המשתנה, אבל מצויידת בכל מה שלמדתי, בכל מה שעשיתי, בכל מה שאני, בכל מה שאני יכולה להיות.
בדיוק למציאות הזו מתאים לי הסיפור על הבמבוק שגדל רק אחרי חמש שנים של השקיה וסבלנות. 
כך זה גם בשינוי עצמי. המצאה עצמית מחדש, כזו שמצמיחה שורשים עמוקים, דורשת סבלנות והרבה מים לפני שמישהו בכלל רואה שינוי.
אבל אני מאמינה שיום אחד גם אני אהיה כמו הבמבוק ואגדל לגובה שלושים מטר בשישה שבועות
.

10 תגובות:

  1. תשובות
    1. תודה. אני מקווה ככה שזה יהיה גם במציאות

      מחק
  2. יהודית יקרה, לא פעם את מהווה עבורי מודל להשראה, אבל הקטע הזה ממש נגע לליבי וריגש אותי מאוד. הצמיחה הפנימית היא הרי מה שאנחנו מחפשות.
    תודה רבה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה זהבה. אני מרגישה שזה הדדי בינינו. גם את ככה לי. הצמיחה הפנימית בסוף יוצאת החוצה ואז יש לה משמעות אחרת. תודה גם לך

      מחק
  3. יש כל מני פורמטים להמצאה מחדש. יכול להיות שזה פשוט יהיה לנשום בשקט. להתקלח לאט בבוקר. לשים לב לציפורים. ובוודאי קצת תסבלי עד שתמצאי מה מביא לך שמחה. כי את מאד עושה. אבל בסוף תמצאי! ובינתיים כמו הבמבוק תהני מהדרך. חיבוק ובהצלחה!

    השבמחק
    תשובות
    1. בינתיים אני חצי רגל פה וחצי שם. רגל אחת בגימלאות ורגל אחת עוד עבודת.. בסוף אחליט איפה לשים את שתיהן ביחד...
      תודה אתי

      מחק
  4. אני איתך.לא המצאתי עצמי מחדש בפנסיה.

    השבמחק
    תשובות
    1. הכי טוב ככה. לזרום עם מה שמרגישים...
      תודה

      מחק
  5. אולי לא להמציא את עצמך מחדש, אלא ליהנות מהעובדה שיהיה לך זמן לעשות את מה שרצית תמיד ולא הספקת.

    בעניין אחר: ראיתי בבלוג 'פרפרים' ששאלת בעניין תגובות. ממה שקראתי פה ושם, התגובות של גוגל פלוס אבודות, אי אפשר לשחזר אותן. אפשר להישאר עם מנגנון התגובות שיש כאן כרגע, או להחליף לדיסקוס. אני תמיד אומרת שהבלוגרית 'אמפיארטי' היא אלופה בדיסקוס - היא כבר עזרה לכמה אנשים לפתור את בעיות ההתקנה שלו, אז אולי תשאלי אותה.

    השבמחק
  6. את צודקת. הגיע הזמן להנות מה שיש בלי הצורך לרוץ כל הזמן

    לעניין התגובות. בינתיים פניתי לבני (היקר) שעזר לי למצוא את התגובות האבודות. ולהשיב למי שכתב לי כאן. זה היה מאד מתסכל לדעת שיש תגובות ולא לראות אותן..

    השבמחק

שוב פסח

חמש בבוקר אני ערה במיטה פסח מתקרב. צפים אצלי הימים של ההלם והבור השחור שאליו נפלתי. אז לא ידעתי כלום. מהמקום ההוא החלטתי שנחגוג פסח אח...