15.9.2023

ועכשו... תשפ"ד בפתח

Photo by Juan Davila on Unsplash
 
השנה אני משחררת לגמרי. לא אחגוג עם הילדים שלי או עם הנכדים. כל אחד מהם עסוק בענייניו. שניים מתוך השלושה בחו"ל והאחרון אמר שלא בא לו לחגוג. אז גם אני עושה אלטרנטיבי. ראש השנה באוהל על החצבני-בניאס-דן.

לקח לי בדיוק עשר דקות להבין את יתרונות המצב ולהודות על הטוב הזה, ולהתאים את עצמי למצב החדש, ולשחרר בעצמי חלק גדול ממה שנהגתי לעשות עד כה.

במיוחד גמרתי עם מחשבות של מה שצריך ואיך צריך לחגוג את החג וכמה להיות מקובעת עם הלו"ז והבישולים ומה לא.. .

ואחרי ששחרררתי אני מרגישה שהחגים הבאים עלי לטובה יהיו טובים במלוא מובן המילה, בכל מה שקשור להנאה בחג.

הילדים שלי יחגגו כל אחד בסגנון המתאים לו. בכיף שלהם

ויעשו דברים שהם רוצים,

ויהיה לכל אחד חג שמח וחגיגי,

והכי חשוב – בלי לחץ. בלי צריך ובלי מוכרחים...

 ******

ועכשו, ערב ראש השנה, אני חושבת שזה זמן טוב לתיאום ציפיות מול העולם.

כדאי תמיד לעשות תאום ציפיות עם אנשים מסביב, בגלל שלא תמיד מה שאת רוצה גם הם רוצים ולהיפך,

וכשמתאמים ציפיות – זה עושה נוח לכולם, כי זה עושה תחושה שמתחשבים בי ושאני מתחשבת באחרים.

ובערב בראש השנה זה זמן טוב להגיד לעצמי שאפשר ואפילו צריך להעלות ציפיות, בטח מאנשים אחרים ובטח מעצמי.

אני שמתי לעצמי השנה ממש הר של ציפיות מעצמי. קבלתי מילגה והשנה הבאה תביא אותי פעם נוספת אל כתלי האוניברסיטה,

אני ממש מתרגשת מזה וכבר מצפה לכל מה שהשנה הזו תביא איתה בשבילי

 *****

אני מאחלת כל מי שקוראים כאן שתעזו ושתעלו ציפיות ותראו את הקסם שזה מחולל...


3 תגובות:

  1. גם לנו יצא שערב ראש השנה אנחנו לבד בבית, וממש מתאים לנו. אמנם כן ניפגש עם כולם - הורי ובתי ואחי על משפחותיהם יגיעו לכאן ביום השני של החג, אבל ערב ראש השנה לבד בבית (כאשר אנחנו בארץ) לדעתי לא קרה מעולם. אפילו באחד מגלי הקורונה "גנבנו" ערב ראש השנה עם בתי פשוט יום לפני הזמן, אם איני טועה. וזה דווקא מתאים לנו. השקט, הלבד. הידיעה שכן נתראה איתם, אבל בלי הפקקים המטורפים של ערב החג. וכמו שאמרת - בלי לחץ ובלי מוכרחים.
    אוהבת את העלאת הציפיות מעצמך ומאחלת לך הנאה שלמה בלימודים השנה, הגשמה בכל אשר תעשי, מיצוי של יכולותייך ומאווייך, שמחה ובריאות שלמה. שנה טובה יהודית יקרה.

    השבמחק
  2. שתהיה לך שנה טובה ומוצלחת!

    השבמחק
  3. את יודעת, שאחרי תהליך הבוננות הזה שעברת, לבד, בתוך הטבע, ליד נהר הבניאס[פאן אל היער, הרועים וכו'] רק דברים טובים יקרו. ואולי אולי תספרי לנו גם קצת. שנה טובה ♥♥♥

    השבמחק

שוב פסח

חמש בבוקר אני ערה במיטה פסח מתקרב. צפים אצלי הימים של ההלם והבור השחור שאליו נפלתי. אז לא ידעתי כלום. מהמקום ההוא החלטתי שנחגוג פסח אח...