15.7.2022

שעת פרידה


לאט לאט מתפשטת בתוכי ההכרה, שהמרחק הזה יהיה לא פשוט. איטליה זה קרוב כולם אומרים לי. אני אומרת שזה נכון אבל זה לא כמו לגור ברחוב הסמוך ולקפוץ לקפה אחר הצהרים או להסיע את הילדים לבית הספר או לאסוף אותה מבית הספר וללכת לאכול צהרים ביחד במדרחוב. חלק מהדברים הקטנים, מההנאות שהיו רק שלנו כבר לא יתקיימו.

יהיו טלפונים ושיחות וידאו בוואטסאפ, הם מבטיחים. נקבע זמנים קבועים לדבר. זה שיפור גדול לתקופה שאני גרתי בחו"ל, אבל אלה מצמצמים את המרחק רק קצת. מרחק זה מרחק ודיבור דרך מסך לא יכול לעשות קירבה כמו שהיתה לנו במציאות. קשה לשמור על קשר כמו שהיה לנו דרך מסך.

בחודשים הקרובים הם יהיו עסוקים בלהתערות בעולם החדש שאליו הגיעו. הילדים יכירו חברים חדשים ויתחילו לקשקש באנגלית שבורה, עד שיתפסו בטחון. אני כבר לא אכיר את העולם שלהם מקרוב. הכל יתמלא במילים באיטלקית או באנגלית. גם החוויות שלהם יהיו אחרות וחלק גדול מהן אני בכלל לא אכיר.

הייתי שותפה להרבה התלבטויות ומחשבות כשהנסיעה הפכה מחלום למשהו ממשי. שמחתי בשמחתם על כך שהם מגשימים חלום משפחתי. פרגנתי להם על האומץ ועל ההעזה לעזוב הכל ולהתחיל מחדש במקום בלתי ידוע.

ככל שהתקרב מועד הנסיעה חשתי בתוכי את העצב ואת כאב ההתרחקות ואת ההתפכחות מן האשליה שאנחנו מחוברים לתמיד. בשלה בתוכי ההכרה שלתמיד זה תמיד זמני. עד הפעם הבאה. כאלה הם החיים אוסף של פרידות שביניהן יש תקופות של ביחד. הפרידה בשדה התעופה היתה השלב האחרון בתהליך ההיפרדות שלנו.

היפרדות מן הילדים, כשכל אחד יוצא לדרך משלו, זה משהו שאני עושה כל החיים. אז למה עכשו זה כל כך קשה.. אולי בגלל שנעשיתי רכרוכית עם השנים ושהפעם הלב שלי קצת מתקשה בזה...

עכשו אני צריכה לבחור איך לחיות את המציאות החדשה הזו שאותה אפשר לחיות בכל מיני דרכים. אני יכולה לצמוח למקומות אחרים, ולהמשיך לשמוח עם אהובי שנסעו להגשים חלום שמאד רצו. ומפעם לפעם להתחבר אליהם שוב כדי להפרד שוב..

14 תגובות:

  1. מבינה אותך כל כך יהודית יקרה ומתחברת לכל מילה שכתבת... מנסיוני בשנתיים וחצי האחרונות יכולה לאשר שזה מאוד מאוד לא פשוט לשני הצדדים, אבל (וזה אבל גדול) תמיד מנסה להסתכל על החוויות שהם צוברים, על הקשרים שהם בונים, על הביחד המשפחתי שלהם ועל ההתרגשות עם כל טלפון, וידאו, תמונה, סרטון, הכנות לקראת מפגש והתרפקות אחרי המפגש...
    וכשותפות לאותה מציאות נוכל גם לעודד זו את זו בכל פעם שיהיה קשה...
    חיבוקים ו... תמיד איתך!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. בעיני זו הגישה הנכונה, להסתכל על בראייה חיובית על הכל ולשמוח איתם על כל מה שההרפתקאה הזו מזמנת להם.
      וגם, איטליה לא מאד רחוקה ואפשר להתראות מפעם לפעם
      עכשו אני גם יכולה להבין מה עבר על ההורים שלי כשאני נסעתי לכמה שנים לחו"ל... מסתבר שזה לא פשוט..
      חיבוקים בחזרה ותודה שאת פה איתי

      מחק
  2. תצטרכי לעבוד קשה אבל זה אפשרי: להשתמש בכל אמצעי התקשורת שציינת, ובעיקר לנסוע כמה שתוכלי ומתי שתוכלי. שיהיה לכולכם במזל ובהצלחה!

    השבמחק
    תשובות
    1. נראה שזה מה שאעשה. משמח גם שאיטליה לא כל כך רחוקה...
      תודה על העדוד והברכות

      מחק
  3. אני כל כך מצטערת שאת חווה את הפרידה הזאת, דווקא כשהיית כבר כל כך קרובה אליהם וחלק מחיי היום יום. אני לגמרי מבינה את הקושי המוגבר - למרות שהיו כבר פרידות, למרות שהילדים גדלו מזמן ועזבו את הבית. לאחרונה באמת התחברתם ברמות חדשות ועכשיו שוב ייווצר המרחק ותצטרכי לבנות את המערכת הזאת איתם מחדש.
    כמו שאת יודעת, לי יש את זה גם - וזה לא פשוט - ואנחנו באמת משתמשים בכל האמצעים שהזכרת כדי להתגבר על זה, וחלק ניכר מהזמן מצליחים. וגם - קפיצה לאיטליה היא הרבה יותר פשוטה מקפיצה לארה"ב, כך שאני יודעת שככל שתוכלי, תסעי לבקר וגם הם יבואו ככל שיוכלו.
    מאחלת להם הנאה והצלחה והטמעות בסביבה החדשה, ומאחלת לך לייצר דברים טובים מן המציאות החדשה, כפי שהוכחת כבר כל כך הרבה פעמים ובכל כך הרבה דרכים שאת יודעת היטב לעשות. חיבוק חזק

    השבמחק
    תשובות
    1. זה בהחלט לא משהו פשוט בשבילי אחרי המעבר שעשיתי.
      יש לנו מערכת יחסים טובה ונהניתי מן הקרבה הזו, לבת שלי ולמשפחתה. ועכשו הכל משתנה
      יקח לי זמן לעכל את השינוי ולהפנים אותו אבל אני בהחלט רואה פה גם פתח להזדמנויות חדשות.
      תודה לך על החיבוק ועל המילים החמות המעודדות

      מחק
  4. האם הנסיעה היא לזמן קצוב, או שיכול להיות שהיא תהיה ״לתמיד״?

    ואני מניחה שיהיו ביקורי מולדת ושאת תוכלי לבקר אותם....

    השבמחק
    תשובות
    1. כרגע היא לזמן קצוב (שנתיים עם אופציה להארכה)
      אבל את יודעת איך זה.. קשה לדעת מה ילד יום

      מחק
  5. שיהיה להם בהצלחה ושייהנו משינוי הזה. אני מבין שזה לא יהיה לך פשוט... מקווה שתשמרו על קשר טוב ותיפגשו לא מעט

    השבמחק
    תשובות
    1. בשבילי זה לא פשוט. אבל אני אתרגל .. הקשר בינינו טוב ואנחנו נשמור עליו וגם על שגרת פגישות
      לי זה יותר קל, כי אני עובדת חלקית וגמישה
      תודה

      מחק
  6. הבן שלי שהה בחו"ל תשע שנים. הוא חזר לפני כחצי שנה. יש לו ילדה בת חמש וחצי. במשך חמש שנים היו ביקורים שלנו אצלם פעמים בשנה, והיו הרבה שיחות בזום, אבל ההבדל כל כך גדול בין ילדה מוחשית לבין ילדה בזום...
    אני מאד מקווה שהם ישארו כאן ולא יסעו שוב. האושר שלי כל כך גדול! אני מאחלת לך שגם הם יחזרו בקרוב.

    השבמחק
    תשובות
    1. שומעת כמה את מאושרת שהם כאן. כיף לכם שהבן חזר אחרי כל כך הרבה שנים.. מקווה שהתאקלמו בארץ בצורה טובה.
      כשאני נסעתי לחו"ל - כל האופציות האלה לא היו קיימות.
      היום אפשר לדבר עם מי שרוצים- מתי שרוצים והכל בוידיאו וזה מאד מקל.
      עכשו צריך להפנים את השינוי ולחיות איתו. ולגבי העתיד? הכל פתוח...

      מחק
  7. אל תוותרי על הנכדים ובטח לא על הילדים. תדברי אתם עברית, הם יענו לך בעברית. הם יזכרו תמיד את סבתא, ישמחו לראות את סבתא. ובאמת, טיסה לאיטליה מקסימום 4 שעות, כמו נהיגה לאילת במכונית.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנחנו עושים את זה ואיטליה באמת זה לא סיפור.. אבל יודעת מנסיון שזו קרבה אחרת... אני לא יכולה לבוא בערב בספונטניות ולקרוא לילד ספור כי הוא ביקש... והילדה שאוהבת שאני שרה לה לפני השינה.. זה משהו אחר

      מחק

שוב פסח

חמש בבוקר אני ערה במיטה פסח מתקרב. צפים אצלי הימים של ההלם והבור השחור שאליו נפלתי. אז לא ידעתי כלום. מהמקום ההוא החלטתי שנחגוג פסח אח...