1.1.2024

שנה חדשה - קלפים חדשים

 

השעון המעורר קטע את שנתי בבוקר, רוך הסדין עטף אותי בנעימות והיה לי נעים מתחת לשמיכה החמה. לא היה לי חשק לקום מהמיטה. חשבתי על המטלות שחיכו לי באותו יום והחשק לקום הלך ופחת. הרגשתי שלא בא לי להתחיל את כל מה שתכננתי ליום הזה ואז הגיע החתול להזכיר לי שעלי ללטף אותו. זה נוהג קבוע אצלו כל בוקר ברגע ששמע שהתעוררתי. אני מלטפת ומלטפת ובכל פעם שאני מפסיקה הוא דוחף את האף שלו להזכיר לי שאני לא קובעת. כשנמאס לי ללטף אני קמה מהמיטה.

נזכרת שוב ברשימת המשימות שלי להיום: להתקשר לחברת הסלולר, לקבוע תור במרפאת השיניים, לסיים את הספר למועדון הקריאה, לבקר את יהודית, לחפש את האישורים שהלכו לי לאיבוד במעבר הדירה, לנסוע לאוניברסיטה... כל אלה יחייבו אותי לצאת מאזור הנוחות שלי.  

נעים לי בתוך אזור נוחות שלי. בפנים, בתוכו, אני מרגישה עטופה. בבית. הכול מוכר. כל ההרגלים שיצרתי ואני משלה את עצמי שהוא שומר עלי ומגן עלי מפני תחלואי החיים. אזור הנוחות הוא מאפיין חשוב שלי. הוא מגדיר אותי. באמצעותו אני מצהירה כלפי כל העולם מהם ההרגלים שלי ומה הגבולות שלי.

אבל אזור הנוחות הוא יצירה של הדמיון שלי. כשאני מרגישה שאני זקוקה לשינוי וליותר עניין בחיים אני יוצאת ממנו כדי לחפש חוויות חדשות. ככל שאני מתרחקת ממנו מפלס המתח עולה. לפעמים המתח הזה כל כך מעורר את החושים שלי עד שזה מציף אותי בפחד. החוכמה היא להגיע לרמה של מתח שמעורר את החושים לפעול היטב מבלי שהפחד יציף אותי.

ככה בדיוק קרה לי השבוע שממש הרגשתי איך הפחד מתחיל להזדחל לו מתחת לעור שלי, כשאני מותחת את אזור הנוחות שלי.

בחודש האחרון מצאתי עצמי מתעסקת בלחזור ללמוד באוניברסיטה, שמתי לעצמי רף גבוה, לא לימודי חוץ אלא תואר במסלול מחקר. זו היתה חוויה ממש טובה. כל דלק שדפקתי עליה נפתחה לרווחה והזמינה אותי להיכנס. וככה מצאתי עצמי כל החודש עסוקה בלהרשם, להבין מה זה אומר, להחליט מה ללמוד, להבין מה הדרישות, מה מצופה ממני, כמה זה ידרוש ממני, נברתי בתיקים לחפש אישורים, הוצאתי מתוך המגירות את מה שחשבתי שכבר לא אגע בו לעולם. וכל פעם אמרתי לעצמי שאם זה לא ילך – אז אני אוותר, אבל בפאזל הזה כל החלקים הסתדרו ממש נהדר וקבלו אותי למה שרציתי ונשאר רק לשלם שכר לימוד..

ופתאם התחילה המלחמה ופתיחת שנת הלימודים נדחתה פעם ועוד פעם ועוד פעם ואמרתי לעצמי שאולי זה סימן שאני לא באמת צריכה ללמוד, ויום אחד הגיע הרגע שבו אמרו שאין יותר דחיות ובשבוע הבא מתחילים והפעם זה סופי. ואני עוד לא שילמתי.

וכשזה התקרב.. ממש קבלתי רגליים קרות. כל מיני אסימונים התחילו ליפול אצלי.. כל מיני תסריטים רצו לי בראש שאולי קפצתי גבוה מדי במחוייבות הזו ואמרתי לעצמי מה את צריכה את זה ולמה לך להכניס עצמך למקום הזה ומה היה רע לך קודם.. ואמרתי לעצמי שמזל שלא שילמתי שכר לימוד אז עוד אפשר להתחרט.. אבל לא באמת רציתי להתחרט. רק רציתי רק לקבל חיזוק לצעד שאני עושה.

ואז הלכתי לדבר עם הילד המתוק שלי וסיפרתי לו הכל ושאלתי אותו מה דעתו ואם כדאי לוותר והוא אמר לי מה פתאום !! את פשוט בפאניקה שזה דבר טבעי כשהולכים למשהו חדש שלא יודעים אותו. "כשתרגעי, תראי שהכל בסדר".

ושמעתי ממנו את כל מה שרציתי לשמוע.. ובסוף בסוף אמר לי שהוא גאה בי וגם האחים שלו פרגנו.. והרגשתי איך כל האמונה שלי בעצמי חוזרת אלי והפחד פשוט מתמוסס מולה..

הרגשתי את האמונה הזו דוחפת אותי להרחיב את אזור הנוחות שלי.

דמיינתי עצמי למטפסת הרים, שכל מכשול שאני מתמודדת איתו בהצלחה הופך אותי לחזקה יותר ומוכנה לטפס לרמה גבוהה יותר בהר. 
אתגרים כאלה הם בדיוק מה שאני זקוקה לו על מנת לגדול. 

הכי טוב זה לגדול מרצון  ולא מכורח. הגדילה משנה את נקודת המבט שלי. מה שתפסתי קודם כבעיה הופך לאתגר ולהישג. אני מדמיינת את עצמי ניצבת על הר גבוה. מאחור אפשר לראות את חיי פרוסים למרגלותיו ומקדימה - שיא ההר הולך ומתקרב, ואני מטפסת לשם.

 בחצות התחילה שנת 2024.

תוהה אילו קלפים יפלו בחלקי בשנה הזו, מה אני מבקשת מהשנה הזו...
שההרים לא יהיו גבוהים מדי וגם האתגרים יהיו בגודל סביר
שיהיה לנו  זמן לאסוף את השברים של כל מה שקרה פה ב-2023,
שתהיה פה ממשלה כמו שמגיע לנו, כזו דואגת לאזרחיה,
הרבה בריאות לאנשים שאני אוהבת
שנאהב הרבה
שנראה את הטוב שהחיים יכולים לזמן ונחיה אותו

 

 

 


8 תגובות:

  1. מרתק. משתף - אני מתחיל להתנדב ב"הולכת כלבים" אצל משפחות שאינן יכולות. גם אני חוטף קצת רגליים קרות, אבל לא אוותר לעצמי.

    השבמחק
    תשובות
    1. איזו התנדבות מקסימה... מקווה שלא הפסקת ושאתה נהנה מזה. כשמתחילים להתנדב - זה קצת מוזר אבל עם הזמן זה נעשה משהו מאד ממלא ומספק

      מחק
  2. מדהים איך בכל פעם מחדש את מצליחה למתוח ולמתוח את אזור הנוחות הזה החמים והנעים והנוח שלך, וגם כשנדמה שזה יותר מדי - הנה מגיע מישהו - במקרה הזה בנך המתוק - ונותן לך בדיוק את התמיכה הנכונה במינון הנכון ברגע הנכון כדי לדחוף אותך בכיוון שאת באמת רוצה, ולא חזרה למקום הבטוח של "בעצם לא". מאחלת לך ולכולנו שהשנה הזאת תביא איתה שיפור כלשהו, עידוד כלשהו, תקווה כלשהי ....אנחנו כולנו בהחלט זקוקים לזה

    השבמחק
    תשובות
    1. אזור הנוחות הוא כזה נוח שממש קשה לצאת ממנו ולכן לא פעם אנחנו זקוקים למישהו (הבן שלי במקרה זה) שיתן לנו בעיטה בטוסיק כדי להזיז עצמי מהמקום החם הזה..
      מצאתי שהתכונה הכי חשובה היא לדעת לבקש עזרה וגם לדעת לקבל עזרה מאחרים.. שזה די קשה לי.. אני מודה
      מאחלת לכולנו תקוות חדשות ... כרגע המצב לא משהו..

      מחק
  3. שיהיה בהצלחה! מאוד קשה לצאת מאזור הנוחות אבל הרבה פעמים זה משתלם

    השבמחק
    תשובות
    1. מאד קשה אבל כדאי להתאמץ ולצאת כי יש לא מעט רווחים ביציאה מהמקום החם והעוטף הזה..
      ועוטף - כשמו כן הוא.. יכול גם להיות נעים וגם לפעמים קצת לחנוק..

      מחק
  4. מסכימה עם המגיבים מעליי לגבי היציאה מאזור הנוחות. אבל חשוב לי להוסיף - ממה את פוחדת? במקרה שלא כיף לך, את תמיד יכולה לפרוש. בעצם, אין לך מה להפסיד מלנסות.

    השבמחק
    תשובות
    1. הפחדים הם פנימיים שלי: ויש מלא...
      פוחדת להפגע, פוחדת להתאכזב, פוחדת שאני לא כזו טובה/מוכשרת/מוצלחת כמו שאני חושבת על עצמי, חושבת שלא אעמוד בעומס... לא חסר פחדים ואלה צצים ברגעים הכי לא מתאימים..

      מחק

שוב פסח

חמש בבוקר אני ערה במיטה פסח מתקרב. צפים אצלי הימים של ההלם והבור השחור שאליו נפלתי. אז לא ידעתי כלום. מהמקום ההוא החלטתי שנחגוג פסח אח...